تکنیک های اتصالات لوله پلی اتیلن

تصور برخی از کاربران در مورد لوله های پلی اتیلن این است که اتصال آنها دشوار است و یا اتصالات استاندارد و با کیفیت این لوله ها اغلب در بازار موجود نیست. به همین خاطر ممکن است تاکنون اقدام به خرید لوله پلی اتیلن نکرده باشند. اما این در حالی است که HDPE با طیف اتصالات کاملاً پیشرفته ی خود ، آزادی لازم را در طراحی سیستم های لوله ی کارآمد و مقرون به صرفه به مهندسان ارائه می دهد. در ادامه به تکنیک های اتصالات لوله پلی اتیلن می پردازیم.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید. همچنین شما مشتریان عزیز می توانید برای خرید لوله پلی اتیلن یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تکنیک های اتصال لوله پلی اتیلن
تکنیک های اتصالات لوله پلی اتیلن را می توان به طور کلی به عنوان اتصالات دائمی و جداشونده طبقه بندی کرد. روش اتصال دائمی از روش جوشکاری برای اتصال لوله ها استفاده می کند. جوشکاری لب به لب و جوشکاری الکتروفیوژن دو روشی هستند که معمولاً استفاده می شوند.

جوشکاری لب به لب:
این ساده ترین و سریع ترین روش اتصال لوله های HDPE است و می تواند برای تمام قطرها استفاده شود. دو انتهای لوله ای که باید به هم متصل شود تمیز و جمع شده و به آرامی بر روی یک وسیله گرم شده فشار داده می شود. از جک هیدرولیک برای اطمینان از تراز مناسب دو سر لوله استفاده می شود. دمای گرمایش ۲۱۰۰ درجه سانتیگراد و فشار ۰٫۴ کیلوگرم سانتی متر مربع تا ۱٫۲ کیلوگرم بر سانتی متر مربع برای بدست آوردن اتصالات جوشی با کیفیت خوب است. جالب ترین جنبه این روش این است که مقاومت اتصال تقریباً با ماده اصلی لوله برابر است. این می تواند با محاسبه ضریب جوش بررسی شود ، که به طور کلی بین ۰٫۹ تا ۱ متغیر است.

جوشکاری الکتروفیوژن:
این یک روش پیچیده اتصال لوله های HDPE است و معمولاً برای لوله های پلی اتیلن در حوزه ی توزیع گاز استفاده می شود. برای تجهیزات گرمایش از تجهیزات مجهز به کنترل کننده زمان یا ترانسفورماتور استفاده می شود. اتصالات جداشونده هنگامی استفاده می شود که لوله پلی اتیلن به تخریب و جابجایی مکرر نیاز دارد. به طور معمول از سه نوع اتصال جداشونده استفاده می شود که عبارتند از:

-اتصالات فلنج دار:
لوله HDPE و فلنج لغزنده (مطابق با ابعاد) با جوشکاری قفسه ای شکل ایجاد می شوند تا یک درپوش و ناحیه تماس داشته باشد. سپس دو انتهای فلنج دار با پیچ و مهره های استاندارد با یک واشر مناسب به هم متصل می شوند تا از اتصال اطمینان حاصل شود.

-اتصالات پلی اتیلن:
قطر سوراخ مورد نیاز را می توان با گرم کردن انتهای لوله در یک حمام روغن / گلیسیرین که در ۱۳۰۰ درجه سانتی گراد نگهداری می شود تا نرم شدن و شعله ور کردن آن روی یک مخروط چوبی، از قبل اندازه گیری کرد. قسمت دندانه دار لوله با یک گیره محکم می شود تا اتصال ضد نشتی حاصل شود.

-اتصال دهنده های تراکمی:
این اتصال دهنده ها حتی می توانند برای کاربردهای فشار بالا برای قطر لوله تا ۱۶۰ میلی متر OD استفاده شوند. اتصال دهنده های فشرده سازی برای سیستم های لوله ای که نیاز به تخریب و جابجایی مکرر دارند ، ایده آل است. آبیاری اقتصادی مناطق بزرگتر با استفاده از طول لوله های کوچکتر یکی از کاربردهای آن است. برای خرید لوله پلی اتیلن آبیاری تماس بگیرید.

لوله های HDPE در مقابل مواد دیگر
یک لوله HDPE با کیفیت خوب در مقایسه با سایر خطوط لوله معمولی ، خصوصیات یک ماده مناسب تر را به نمایش می گذارد. در اصل لوله های پلی اتیلن دارای خصوصیات فیزیکی عالی هستند که برای بسیاری از کاربردهای صنعتی ایده آل است. همین الان برای خرید لوله پلی اتیلن مرغوب می توانید با شرکت توسن صنعت آپادانا تماس بگیرید.

لوله های HDPE قوی و در عین حال سبک وزن هستند و نیازی به تجهیزات سنگین کاری و حمل و نقل که در لوله های فولادی و بتونی مشترک است ، ندارند. خرید لوله HDPE باعث کاهش تعداد اتصالات و افزایش سرعت نصب می شود. در واقع انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن باعث می شود تا نیازهای اتصالات آن کاهش یابد. خصوصیات فیزیکی این لوله ها کمتر تحت تاثیر دما و دیگر عوامل محیطی قرار می گیرد. علاوه بر این خاک های ناپایدار نیز تأثیر کمی بر روی این سیستم لوله کشی قابل انعطاف دارند.

قبل از خرید لوله پلی اتیلن به این ویژگی ها نیز توجه کنید:
لوله های پلی اتیلن (HDPE) در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی خورنده مقاوم هستند و از رشد بیولوژیکی پشتیبانی نمی کنند. این خصوصیات باعث شده تا خیلی از مهندسان اتصالات لوله پلی اتیلن را برای پروژه های خود ایده آل بدانند. در واقع همین خصوصیات است که لوله پلی اتیلن را به یک لوله ایده آل برای بسیاری از خطوط لوله فرآیند شیمیایی و صنایع غذایی تبدیل می کند.

عوامل محیطی همچون فشار موج ، چکش آب و دمای کم انجماد توسط لوله های HDPE به خوبی تحمل می شود. فشارهای سیستم به دلیل افزایش فشار یا چکش آب تا ۱۱/۲ برابر فشار عملیاتی سیستم ، کاملاً در محدوده سیستم لوله کشی HDPE است که فشار ترکیدگی آن بیش از چهار برابر فشار سیستم است. لوله های HDPE ، از نظر هزینه نسبتا از هر سیستم لوله ی دیگری پایین تر هستند. سیستم های لوله HDPE که به درستی طراحی شده و به درستی چیده شده اند ، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری ، حداقل تا ۵۰ سال عمر لازم را دارند. همین الان برای خرید لوله پلی اتیلن با ما تماس بگیرید.

منبع : http://atozplastics.com/upload/literature/64_art_hdpe_mat_selection_applications.asp

دسته بندی ها
آموزشی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آبرسانی یک وظیفه و مسئولیت است و ما سعی کرده ایم این امر را به بهترین نحو انجام دهیم.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به شرکت توسن صنعت آپادانا می باشد.