نوار-تیپ-پلاکدار
نوار آبیاری پلاکدار خدمتی بزرگ از شرکت توسن صنعت

آبیاری قطره ای می تواند به کشور در استفاده موثر از آب کمک شایانی کند. اگر یک سیستم آبیاری قطره ای به خوبی طراحی شود باعث جلوگیری از آبهای روان نفوذ، عمقی یا تبخیر می گردد. آبیاری قطره ای تماس آب با برگ، ساقه و میوه را کاهش میدهد بنابر این شرایط مساعد برای شروع بسیاری از بیماریها فراهم نخواهد شد. با اجرای سیستم های آبیاری قطره ای برنامه ریزی آبیاری را می توان دقیقا مطابق با نیازهای گیاه جهت افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی انجام داد. مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی را می توان با آبیاری قطرهای به صورت هدفمند استفاده نمود و این مواد را در محلهای مورد هدف تحویل ریشه نمود. از آنجا که تنها منطقه توسعه ریشه محصول آبیاری می گردد نیتروژن موجود در خاک کمتر در معرض آبشویی قرار میگیرد و همچین کود دهی از ته را با آبیاری قطره ای می توان بصورت موثری بکار گرفت.

در مورد آفت کش ها میزان مصرف آنها کاهش می یابد و البته باید در سیستم آبیاری قطره ای از آفت کش مناسب آبیاری قطره ای استفاده نمود. بدین منظور شرکت توسن صنعت آپادانا با تحقیق و آزمایشهای میدانی بر روی مواد اولیه مصرفی و انتخاب بهترین آمیزه اقدام به تولید نوارهای آبیاری با بهترین کیفیت و مناسب ترین تنوع در دبی و فواصل قطره چکانها با اقلیم کشور نموده است. با توجه به موارد ذکر شده برای استفاده بهینه و بهترین کاربری از نوارهای آبیاری توسن نکاتی چند متذکر میگردد.
حمل :

ا- جهت حمل و جابه جایی کلافهای نوارهای آبیاری توسن از آسیبهای فیزیکی مانند پرت کردن و ضربه زدن به کلاف خودداری گردد.

2- اگر از زمان خریداری کلافها تا زمان نصب بیشتر از یک هفته به طول انجامد توصیه میگردد کلافها در انبار مسقف و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترسی جوندگان قرار گیرد.

3-  برای باز کردن بسته بندی از اجسام نوک تیز استفاده ننمایید.

4-  تا هنگام نصب از باز کردن بسته بندی کلافها خودداری نمایید

 

نصب :

1- در محل هایی که دارای آب خیلی سخت و شور میباشد قبل از طراحی با انجام آزمایش آب باید روشهای پیشگیری کننده از انسداد پیش بینی شود.

2- ایجاد زاویه در طول تمام مسیر نوارهای آبیاری نصب شده باعث کاهش میزان جریان آب میشود. این وضعیت در ابتدای خطوط یا نقاطی که نوارها به هم متصل میگردند بیشتر مشاهده میشود که باید شناسایی و رفع گردند.

3- استفاده از نوار تیپ بر روی زمینهایی که شیب بیشتر از ۱۰ دارند به دلیل اینکه فشار ثقلی در مناطق پایین دست خیلی بیشتر از مناطق بالا دستی میشود توصیه نمیگردد و در اینگونه موارد توصیه اکید بر این

است که نوارها به صورت عمود بر شیب مزرعه نصب گردند.

۴- در محاسبات طراحی سیستمهای ابیاری قطره ای میزان نیاز به آب گیاه را حداکثر در نظر بگیرید تا محیط اطراف ریشه رطوبت کافی داشته باشد.

۵- از پهن کردن نوارهای آبیاری در طول کوتاه خودداری نمایید زیرا باعث افزایش هزینه ها به دلیل افزایش تعداد اتصالات میگردد و همچنین استفاده از نوارهای آبیاری در طولهای بیشتر از ۶۰ متر به دلیل کاهش دبی در انتهای خطوط اصلا توصیه نمیشود جهت استفاده از نوارهای آبیاری توسن در زمینهایی با طول و عرض بیشتر از ۶۰ متر با کارشناسان شرکت جهت طراحی سیستم مناسب برای بهبود عملکرد تماس بگیرید.

۶- هنگام باز کردن کلافها بوسیله دستگاه یا بصورت دستی دقت گردد نوار بصورت پیچ خورده یا گره خورده روی سطح خاک قرار نگیرد و همچنین هنگام باز کردن نیروی بیش از حد (حدود ۱۵ کیلوگرم به نوار وارد نشود تا از کش آمدن نوار جلوگیری شود.

7- پس از وصل کردن لوله های آبده نوار تیپ توسن به خطوط انتقال آب اصلی قبل از انسداد انتهای خطوط نسبت به تخلیه هوای نوارها اقدام نمایید. توصیه میگردد جهت افزایش کارایی و حفظ طول عمر مفید نوارها روی آنها با یک لایه خاک نرم پوشانده شود.

بهره برداری :

۱ - کلیه نوارهای آبیاری توسن جهت یک فصل زراعی طراحی شده و دارای ضمانت می باشند.

۲- جهت استفاده از کلیه سیستمهای آبیاری قطره ای باید نحوه فیلتراسیون و مش فیلترها به گونه ای انتخاب گردد که از ورود ذرات با اندازه ۱۵۰ - ۱۰۰ میکرون به مدار آبیاری جلوگیری شود با انجام آزمایش بر روی آب مصرفی در مزرعه میتوان به اندازه ذرات معلق در آب پی برد. اگر اندازه ذرات کمتر از حد ذکر شده بود نیازی به فیلتراسیون متداول نیست ولی توصیه می گردد از استخر یا حوضچه های ته نشین کننده استفاده گردد و هرازگاهی شستشوی شبکه با آب کاملا تصویه شده صورت پذیرد.

۳- توصیه میشود در پایان عملیات کود دهی یا سم دهی به سیستم پس از انجام عملیات کلیه مسیرهای عبور کود یا سم را با چند دقیقه آبیاری با آب خالص بطور کامل بشویید.

4- در دمای معمولی هوا (۲۳) فشار ایده آل جهت عملکرد مناسب نوار آبیاری توسن در محدوده ۰/۰۶ الی ۱ اتمسفر میباشد که در صورت عدم رعایت حد ذکر شده میزان آبدهی روزنه ها تغییر می کند بنابراین فشار سیستم در طول فصل بهره برداری بایستی در محدوده ذکر شده کنترل گردد.

۵- توصیه میگردد جهت کنترل علفهای هرز از علف کشها استفاده گردد و حتی المقدور کارگران برای وجین کردن از ابزارهای نوک تیز استفاده نکنند

۶- پس از پایان دوره بهره برداری باید نوارهای استفاده شده از سطح مزرعه جمع آوری گردند تا باعث آلودگی خاک نگردند. اگر قسمتی از نوار در زیر خاک خشک قرار دارد توصیه میشود مزرعه آبیاری گردد و سپس نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.

7- هنگام استفاده در هر نوبت آبیاری در صورتی که دمای هوا بالای ۳۰ درجه میباشد فشار آب ورودی به نوارها را به صورت پلکانی در بازه زمانی ۵ دقیقه افزایش دهید تا به فشار مطلوب برسید. به طور مثال برای رسیدن به فشار ۱ اتمسفر ابتدا فشار بر روی ۰/۵۰ تنظیم شود و پس از سپری شدن ۵ دقیقه فشار به ۱ اتمسفر افزایش یابد با این کار از وارد آمدن شوک به نوارها جلوگیری میشود ضمنا بخارات باقی مانده درون نوارها به تدریج خارج خواهند شد که استفاده از این شیوه باعث افزایش طول عمر و بهبود عملکرد نوارها خواهد شد.

استفاده از این نوارها در کشتهای گلخانه ایی در صورتی مجاز است که نوارها و پلاستیک روکش بدون فاصله یا با فاصله زیاد باشند در غیر این صورت قبل از نصب با کارشناسان شرکت توسن صنعت تماس بگیرید تا راهکارهای مناسب ارائه گردد. ضمانت نامه در کشتهای گلخانه ایی بدون تائید کارشناسان شرکت توسن فاقد اعتبار میباشد

درخواست محصول

نوار تیپ پلاکدار
آبرسانی یک وظیفه و مسئولیت است و ما سعی کرده ایم این امر را به بهترین نحو انجام دهیم.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به شرکت توسن صنعت آپادانا می باشد.