لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

سال ها است که از لوله ها در محیط های شهری استفاده می شود. قدیمی ترین لوله های رومی از سرب ساخته می شدند. اما امروزه ، بسیاری از لوله های مورد استفاده در صنایع گوناگون در سراسر جهان از پلاستیک ساخته شده اند. صاحبان خانه ها و سازندگان با لوله های پلی وینیل کلراید (پی وی سی) که در ساخت و ساز خانه ها استفاده می شود آشنا هستند. از طرف دیگر ، لوله های تحت فشار ساخته شده از پلی اتیلن یا همان لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) نیز محبوبیت بسیار زیادی در کاربردهای گوناگون آبیاری، انتقال گاز ، فاضلاب و … پیدا کرده اند و برای استفاده در فضای باز و بسته انتخاب می شوند. اگر می خواهید بدانید لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست و کاربرد و مزایای آن کدام است این مطلب را دنبال کنید. همچنین برای خرید لوله پلی اتیلن و اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن می توانید با شرکت توسن صنعت آپادانا تماس بگیرید.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید. همچنین شما مشتریان عزیز می توانید برای خرید لوله پلی اتیلن یا کسب اطلاعات بیشتر از قیمت لوله پلی اتیلن با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا
لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا به دلیل استحکام بالا ، مقاومت ، سازگاری و سبک بودن آنها مشهور هستند. آنچه که لوله های HDPE را به میزان قابل توجهی مطلوب تر کرده است ، مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این لوله هاست که از لحاظ زیست محیطی سازگار با طبیعت بوده و تأثیر نامطلوبی بر روی محیط زیست نخواهد گذاشت. همچنین به طور کلی لوله پلی اتیلن فشار قوی غیر مضر ، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و فرسایش بوده و طول عمر بالایی دارد.

اگر در حال ساخت و ساز هستید و یا می خواهید برای پروژه های صنعتی خود لوله مناسب انتخاب کنید ، باید به همه ی گزینه های قابل دسترس ، ویژگی ها ، مزایا ، قیمت و موارد مهم دیگر توجه نمایید. در ادامه شما را با ویژگی های لوله پلی اتیلن فشار قوی که می تواند یک گزینه مطلوب برای پروژه شما باشد آشنا خواهیم کرد. برای داشتن یک تصمیم گیری آگاهانه همین الان نگاهی به ویژگی های این محصولات بیاندازید. همچنین در صورتی که برای خرید لوله پلی اتیلن سوالی دارید می توانید با کارشناسان فروش ما در توسن صنعت آپادانا در ارتباط باشید.

ویژگی های مهم لوله پلی اتیلن فشار قوی چیست؟
مقاوم در برابر مواد شیمیایی
لوله پلی اتیلن فشار قوی ساخته شده در کارخانه توسن صنعت آپادانا ، محکم و بادوام است و می تواند در محیط های با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار گیرد. عمر مورد انتظار برای این لوله ها حداقل ۵۰ سال در دمای زیرزمین است. لوله پلی اتیلن فشار قوی خورده نمی شود ، زنگ نمی زند و یا تحت تأثیر میکروارگانیسم ها مانند جلبک ها یا قارچ ها قرار نمی گیرد. علاوه بر این ، در برابر مواد شیمیایی ، از جمله اثر اسیدها ، مواد قلیایی ، روغن های معدنی ، محصولات تخمیر ، مواد شوینده و غیره بسیار مقاوم است. اگر قصد خرید لوله پلی اتیلن فشار قوی با کیفیت و قیمت مناسب را دارید با ما تماس بگیرید.

نگهداری و نصب (هندلینگ) آسان
برخلاف PVC که کاملا سفت است، لوله پلی اتیلن فشار قوی انعطاف پذیر می باشد. این باعث می شود مقاومت لوله افزایش یابد. همچنین به طور کلی استفاده از لوله پلی اتیلن هزینه های پیاده سازی را کاهش می دهد. این فناوری امکان ایجاد خطوط لوله یا خطوط فاضلاب را بدون ایجاد اختلال در تردد فراهم می کند. همچنین می تواند در احیای خطوط لوله قدیمی استفاده گردد. لوله پلی اتیلن فشار قوی در توسن صنعت آپادانا در طول ۵۰ تا ۱۰۰ متر و بیشتر بنا به درخواست مشتری تأمین می شوند و به صورت رول به مشتری تحویل داده می شوند. لوله های HDPE برای تکنیک های نصب بدون ترانشه نیز مناسب هستند. برای اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی و خرید این لوله ها با ما تماس بگیرید.

لوله پلی اتیلن فشار قوی یا HDPE حدود یک هشتم تراکم فولاد را دارد و به همین دلیل نصب آن آسان تر بوده و به سخت کاری احتیاجی ندارد. علاوه براین لوله های HDPE بدون نیاز به اتصالات اضافی می توانند به راحتی به یکدیگر متصل شوند. به همین دلیل است که می توان لوله های HDPE را در طول ثابت به طور کاملا موثر در مناطق ناهموار نصب کرد. چارچوب های لوله پلی اتیلن با چگالی بالا را می توان در لوله های ثابت بدون نشت لوله جوش داد و همین ویژگی منجر به کاهش اتصالات می شود. این امر موجب صرفه جویی عظیم سرمایه در کار و تأسیسات خواهد شد.

تأثیر حداقل بر محیط زیست
یکی دیگر از مزایای مهم لوله پلی اتیلن فشار قوی کمترین تأثیر محیطی این لوله ها است. مواد مورد استفاده در ساخت این لوله ها هیچ ماده شیمیایی را به زمین منتقل نمی کند. همچنین در هنگام تولید لوله های پلی اتیلن یا همجوشی گرما هیچ ماده سمی در هوا آزاد نمی شود. علاوه بر این ، می توان این لوله ها را برای تولید سایر محصولات پلاستیکی دوباره بازیافت کرد. ساخت آن آسان است و انرژی کمتری نسبت به انواع دیگر لوله ها مصرف می کند. لوله پلی اتیلن فشار قوی در مقایسه با لوله های فلزی ، سبک تر بوده و حمل و نقل آسان تری دارد. برای خرید لوله پلی اتیلن فشار قوی با کیفیت و قیمت مناسب با ما تماس بگیرید.

مقاومت در برابر سایش
لوله های HDPE در برابر اختلالاتی که ممکن است توسط میکروارگانیسم ها و جوندگان ایجاد گردد مقاوم هستند. در واقع بدلیل مواد اولیه به کار رفته در ساخت این لوله ها و سختی لوله های HDPE و اتصالات آن ، جوندگان نمی توانند به آنها آسیب برسانند. لوله پلی اتیلن فشار قوی در برابر حلال های طبیعی ، نورهای شدید ، سرما و گرمای بیش از حد و غیره نیز مقاوم است.

منبع: https://www.master-pipe.com/the-advantages-of-high-density-polyethylene-pipes

دسته بندی ها
آموزشی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آبرسانی یک وظیفه و مسئولیت است و ما سعی کرده ایم این امر را به بهترین نحو انجام دهیم.

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به شرکت توسن صنعت آپادانا می باشد.